ENGLISH

Drodzy Rodzice,

ta część bloga zawiera informacje od Pani Ani, nauczycielki języka angielskiego, mówiące co zostało przerobione na zajęciach oraz materiały pomocne w utrwalaniu języka.
Zachęcamy do korzystania:-)
_________________________________________________________________________________


Kozy 08.05 – 18.05.2017 r.

Szanowni Państwo,

w minionym czasie zajmowaliśmy się przyborami szkolnymi:

  • pen
  • pencil
  • ruler
  • sharpener
  • pencil case
  • glue
  • stickers
  • notebook
  • felt-tip pen
  • desk
  • school bag
  • scissors
  • eraser
  • paper
  • crayons


W ramach zajęć: graliśmy w memory game, kalambury, dopasowanie słów do obrazka, wykonywaliśmy pracę plastyczną (dzieci musiały na podstawie instrukcji w j. angielskim skorzystać z nożyczek, kredek oraz kleju. Musiały kolorować, wycinać oraz przyklejać odpowiednie elementy tak, aby powstał Mr Monster). Ponadto ćwiczyliśmy mówienie oraz powtarzaliśmy poznane wcześniej konstrukcje: What’s your favourite shape? My favourite shape is heart. What’s your favourite fruit? My favourite fruit is banana. Where is monster? Monster is on blue table. Where is monster? Monster is between blue and red table. Dodatkowo śpiewaliśmy poznane wcześniej piosenki i utrwalaliśmy słownictwo.

http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/word-games/school-things-2

https://www.vexels.com/vectors/preview/108854/students-school-supplies-vector-material

_________________________________________________________________________________


Kozy 18.04 – 27.04.2017

Szanowni Państwo,

przez ostatnie dwa tygodnie zajmowaliśmy się słownictwem związanym z rodziną:

  • family
  • mother
  • father
  • parents
  • grandmother
  • grandfather
  • grandparents
  • brother
  • sister
  • children
  • grandchildren


Ponadto po raz pierwszy na naszych zajęciach dzieci dowiedziały się, że „is” związane jest z liczbą pojedynczą, a „are” z mnogą. Robiliśmy to według następującego wzoru:
Where is mother?

  • Mother is in the park 
  • Where is father? 
  • Father is in the cinema
  •  Where are parents?
  •  Parents are in the supermarket


(do powyższych przykładów śpiewaliśmy piosenkę, która ułatwiała zapamiętanie szyku zdania). Dodatkowo powtórzyliśmy „zaczątki” czasu Present Simple w ćwiczeniu polegającym na określaniu preferencji jedzeniowych – „Do you like bananas?” –„Yes I do/ No, I don’t” „Does She like bananas?” - „Yes, she does/ No, she doesn’t”. W ramach przyswajania nowych zwrotów graliśmy w grę pamięciową, omawialiśmy treść czytanych książeczek (były dwie: „Spot loves his grandmother” oraz „Spot loves his grandfather”). Korzystaliśmy również z gry „Where are they?”, aby zlokalizować członków rodziny. Dodatkową atrakcją była bajka „Peppa Pig and the blackberry bush” (występowali w niej wszyscy członkowie rodziny Peppy – w tym dziadkowie).

https://www.youtube.com/watch?v=ii_LtHrEiao

http://cliparting.com/free-family-clipart-3150/
_________________________________________________________________________________


Kozy 10.04-13.04.2017

Szanowni Państwo,

w minionym tygodniu zajmowaliśmy się wyrażeniami związanymi ze Świętami Wielkanocnymi. Dzieci poznały następujące słowa:

  • Happy Easter
  • Easter basket
  • Easter egg (powtórzenie)
  • chick
  • lamb
  • bunny
  • chocolate bunny
  • daffodil
  • tulip


Graliśmy w grę planszową i "memory game", tańczyliśmy „króliczą piosenkę”, szukaliśmy zaginionytch kart, odgadywaliśmy ukryte hasła oraz mieliśmy „Egg hunt” (szukaliśmy ukrytych jajek, a następnie wymienialiśmy je na cukierki).

https://www.youtube.com/watch?v=X2HL2oR94Sw



https://img.clipartfest.com/6331ab8c972cdf728177e66b39b1b8de_easter-basket-happy-easter-transparent-clipart_707-332.png

_________________________________________________________________________________


Kozy 03.04 – 06.04.2017 r.

Szanowni Państwo,

miniony tydzień był dla przedszkolaków czasem eksperymentów. Farbowaliśmy kredą sól, a następnie ozdabialiśmy nią wycięte z papieru jajka. Innym doświadczeniem było zabarwienie wody; chcieliśmy przekonać się, czy białe margaretki po 24 h przebywania w takiej substancji zmienią kolor. Przy tej okazji dzieci w praktyce poznały wyrażenia:

  •          Easter egg
  •          cut (verb)
  •         glue
  •          scissors
  •          paper


Ćwiczyliśmy również mówienie:

·         What’s your favourite flower?
- My favourite flower is… (dzieci wybierały jeden z 5 zabarwionych kwiatków i wyrażały swoją opinię na jego temat)



https://img.clipartfest.com/87b85b08d9a77fdfc07c4ab59a2044b7_cartoon-flowers-images-picture-of-cartoon-flowers_7747-4545.png


_________________________________________________________________________________


Kozy 20.03 – 30.03.2017 r.

Szanowni Państwo,

przez ostatnie dwa tygodnie doskonaliliśmy na j. angielskim umiejętność posługiwania się czasownikami. Dzieci poznały nowe wyrażenia:

  •          play computer games
  •         cook
  •          dance
  •         draw
  •          listen to music
  •          play the guitar
  •          read a book
  •          ride a horse
  •          sing
  •          travel

Ćwiczyliśmy również mówienie:

·         What are you doing?
- I’m drawing (singing, cooking etc.)

Ponadto graliśmy w kalambury (słuchowe oraz rysowane), losowaliśmy przedmioty reprezentujące daną czynność i (z przysłoniętymi oczami) próbowaliśmy odgadnąć ich nazwy. Dodatkowo uczyliśmy się piosenki pt. „Freeze Dance” oraz uczestniczyliśmy w kilku zabawach ruchowych, umożliwiających zapamiętanie nowych wyrażeń. Podsumowaniem zajęć były: gra planszowa oraz BINGO.

https://www.youtube.com/watch?v=GnAUby73VYM

http://clipart-library.com/clipart/rcLob7zXi.htm

_________________________________________________________________________________
Kozy 13.03 – 16.03.2017

Szanowni Państwo,

ostatni tydzień był dla przedszkolaków czasem gier i zabaw językowych. Graliśmy w kalambury (uczestnicy zajęć z zasłoniętymi oczami musieli narysować na tablicy dyscyplinę sportową, reszta grupy tymczasem odgadywała jej nazwę), uczyliśmy się nowej piosenki oraz bawiliśmy się w „hot and cold”. Dodatkowo dzieci musiały z angielskiego opisu rozpoznać „ukryte” wyrażenia, a także podać wskazaną kartę. Grupa Sówek poznała natomiast zjawiska pogodowe: How’s the weather? It’s: sunny, snowy, rainy, cloudy.



_________________________________________________________________________________


Kozy 06 – 09.03.2017

Szanowni Państwo,

tematyka j. angielskiego związana była przez ostatni tydzień ze sportami. Już tradycyjnie grałam z dziećmi w memory game oraz zgadywanki w j. angielskim. Oglądaliśmy 5 minutową bajkę "Shaun the Sheep", dotyczącą dyscyplin olimpijskich (w wydaniu owczym); bajka pozwoliła nam porozmawiać zarówno o grach zespołowych, jak i poznanych kilka tygodni wcześniej przeciwieństwach. Ponadto mieliśmy bardzo dużo ćwiczeń na mówienie. Przedszkolaki musiały nie tylko podać poprawne wyrażenie (w ramach odpowiedzi na zagadkę), ale formułować całe zdanie. Dodatkowo utrwalaliśmy nowo poznane słowa w zabawach: graliśmy w tenisa, „Simon says” oraz szukaliśmy brakujących kart. Oto nowe wyrażenia:

  • running
  • tennis
  • swimming
  • ping - pong
  • basketball
  • volleyball
  • football
  • walking
  • jumping
  • ski
  • gymnastics
  • Let’s play: tennis, basketball, football…


https://www.youtube.com/watch?v=-H5Vj1gTsIM (film ma 10 minut, ponieważ zawiera dwa odcinki. Z dziećmi oglądaliśmy jedynie pierwszy)

http://clipart-library.com/images/BcarB5rXi.jpg


_________________________________________________________________________________

Kozy 20.02 – 02.03. 2017

Szanowni Państwo,

minione dwa tygodnie były na j. angielskim kontynuacją, a jednocześnie zakończeniem tematyki miasta. Dzieci podejmowały próby komunikacyjne (pytały jak dotrzeć np. do banku czy restauracji), a także wykonywały mapę „swojej miejscowości”. Graliśmy przy tym w zgaduj zgadulę, migające obrazki, a także bingo. Dzieci musiały „odszukać” i nazwać opisywane w j. angielskim miejsca, a także wykorzystać zdobytą wiedzę o przyimkach (aby samodzielnie opisać usytuowanie, rozmieszczenie budynków użyteczności publicznej).

Grupa Sówek natomiast poznała w tym okresie podstawowe wyrażenia dotyczące ubioru: hat, scarf, jacket, trousers, shoes, dress. Stworzyliśmy podział na garderobę damską i męską, dlatego pojawiły się słowa: boy, girl.

________________________________________________________________________________

Kozy 13 – 16.02.2017

Szanowni Państwo,

w ostatnim tygodniu zajmowaliśmy się na j. angielskim budynkami oraz poruszaniem się ulicami miasta. Dzieci grały ze mną w „memory game”, kalambury, migające obrazki, „Simon says” oraz wiele innych zabaw ruchowych. Wszystkie miały na celu utrwalenie pojęć: turn left, turn right, go straight. Oglądaliśmy również krótki dialog na projektorze multimedialnym, a także podstawialiśmy własne głosy pod wyświetlaną scenkę (dziewczynka pytała o drogę, a przypadkowy przechodzień udzielał jej wskazówek, jak dotrzeć np. do szkoły lub banku):

- Excuse me, where’s the bank?
- Go straight and turn right.
- Excuse me, where’s the school?
- Go straight and turn left.

Ponadto pojawiły się kolejne zwroty dotyczące miasta:
  •     bank
  •          factory
  •         bookshop
  •         clothing shop
  •          cinema
  •          bakery
  •         museum
  •          theater
  •          swimming pool



https://www.youtube.com/watch?v=IfT4XhfUFkk


http://www.englishexercises.org/makeagame/my_documents/my_pictures/2011/may/E76_town.jpg

_________________________________________________________________________________


Kozy 06 – 09.02.2017

Szanowni Państwo,
w ubiegłym tygodniu powtarzaliśmy z dziećmi zagadnienia z poprzednich lekcji (budynki, dom, pogoda, meble, przyimki, pory roku), a także wprowadziłam nowe zwroty związane z miastem :

·city/ town
·street
·hotel
·cinema
·restaurant
·playing field
·church
·ship/port
·pharmacy

Wyrażeń było dużo, jednak pojawiać się będą przy wielu okazjach (z pewnością utrwalimy je jeszcze wielokrotnie). Na zajęciach dalej korzystaliśmy z pluszowej makiety, zapamiętywaliśmy słowa dzięki zabawom ruchowym, zgadywankom oraz układanym puzzlom tematycznym (dziecko musiało odszukać klocek, wskazany przez nauczyciela).  Ponadto wprowadziłam dwa pojęcia (rightleft), aby w najbliższym czasie doskonalić poruszanie się „ulicami miasta”. 

Poniżej załączam materiały dodatkowe

https://www.youtube.com/watch?v=fhe7vQjQBxM

http://indiegamemag.com/wp-content/uploads/2015/01/village_full.png


_________________________________________________________________________________


Kozy 30.01 – 02.02.2017 r.

Szanowni Państwo,
w minionym tygodniu na j. angielskim zajmowaliśmy się nazwami miejsc oraz osobami, które tam pracują:

  •          post office
  •          fire station
  •         police station
  •         hospital
  •          school
  •         sweet shop/ shop
  •         park
  •          house


Istotnym elementem zajęć była makieta miasta, na której ustawialiśmy drewniane budynki. Dzieci podawały ich nazwy, a w następnym ćwiczeniu próbowały zgadnąć (po zasłyszanym ,angielskim opisie) o jakim miejscu mówię. Dodatkowo powtarzaliśmy zwroty z lekcji wcześniejszych.



City
http://www.georgemaps.com/wp-content/uploads/2016/05/village-map-for-textbook-neighborhood-clipart-kid-tina-k-gler-illustration-blog-puucd.jpg

_________________________________________________________________________________


Kozy 10 – 12.01.2017 r.

Szanowni Państwo,
w ostatnim czasie na zajęciach języka angielskiego zajmowaliśmy się przeciwieństwami:
  •         hot/cold
  •          short/long
  •          clean/dirty
  •        full/empty
  •          big/small
  •         boy/girl
  •          fast/slow
  •         happy/sad
  •         open/close
  •         fat/thin
  •     day/night
  •          up/down
  •          light/heavy
  •          up/down


W celu utrwalenia słownictwa używaliśmy: memory game, chusty animacyjnej, a także zabawek, (wybieranych przez dzieci na polecenie prowadzącego). Poznaliśmy również nową piosenkę: ” Open shut them”. Podsumowaniem zajęć  był teatrzyk pt. „Snow White”.  Dzieci powtórzyły dzięki niemu emocje, a także przeciwieństwa.



Maluszki tymczasem (grupa Sówek)  - utrwalały pojęcia związane z jedzeniem. Nauczyliśmy się  piosenki o 5 dyniach, a także utrwalaliśmy poznane wcześniej kolory, emocje i wyrażenia dotyczące zwierząt z farmy.

http://media.148apps.com/screenshots/442380065/us-iphone-1-zoola-opposites.jpeg

_________________________________________________________________________________

Kozy 03 – 05.01.2017 r.

Szanowni Państwo,
w minionym czasie dzieci poznały na j. angielskim słowa związane z zimą oraz wypoczynkiem świątecznym :
  • snowflakes
  • christmas card
  • garland
  • bow
  • candels
  • reindeer
  • bells
  • gifts
  • snowman
  • candy cane

Na zajęciach bawiliśmy się w losowanie przedmiotów i odgadywanie czym są (dzieci miały przysłonięte oczy). Ponadto uczyliśmy się zimowej piosenki, stanowiącej powtórzenie przyimków. Dodatkowo graliśmy w memory game, migające flashcards oraz kalambury.

https://www.youtube.com/watch?v=uBYNtMyN_6E

Snowman
https://img.clipartfest.com/20500253349bd685640fd5a594411d3d_christmas-snowman-clipart-this-snowman-free-clipart_800-1200.png

_________________________________________________________________________________
Kozy 05-08.12.2016

Szanowni Państwo,

w ostatnim tygodniu omawialiśmy zwroty i zagadnienia związane z domem oraz meblami. Stanowiło to wspaniałą okazję aby ćwiczyć przyimki a także zapoznać dzieci z najbliższym otoczeniem. Ponadto stale, przy każdej okazji utrwalamy słownictwo z zajęć wcześniejszych (ważne aby nowe wyrażenia były stale w użyciu – wówczas podlegają automatyzacji)

Zwroty związane z pomieszczeniami:
·         house,  garden,  kitchen, bedroom, bathroom, living room, office, dining room, hallway

Zwroty związane z umeblowaniem:
·         chair, armchair, clock, sofa, table, bookshelf, wardrobe, lamp,  bed, mirror

Maluszki w tym tygodniu w formie zabaw i rebusów nadal „utrwalały  zwierzęta” (poznały ponadto słowa: mother, child), a także oglądały teatrzyk. W dalszym ciągu ćwiczyliśmy przeciwieństwa big – small.


House
http://vectorboom.com/TUTORIALS/CartoonHouse/01.jpg



_______________________________________________________________________________
Kozy 28.11 - 01.12.2016


Szanowni Państwo,

w ostatnim tygodniu pracowaliśmy nad utrwaleniem przyimków oraz wprowadzonego wcześniej słownictwa (kształty, pogoda, jedzenie, zwierzęta, emocje). Nowym elementem były pory roku (spring, summer, autumn, winter). Graliśmy w memory game, próbowaliśmy określić położenie różnych przedmiotów (piłki, misia pluszowego oraz zabawek) względem np. pudełka. Ponadto śpiewaliśmy piosenkę („Where is it?”), bawiliśmy się w kalambury, układaliśmy puzzle, robiliśmy teatrzyk pt. „Little Red Riding Hood” (Czerwony Kapturek). Dzieci poznały dzięki bajce takie słowa jak: wolf (ten zwrot był powtórzeniem, ponieważ pojawił się przy okazji „trzech małych świnek”), red riding hood, grandmother, hunter. Grupa Sówek tymczasem zapoznana została ze zwierzętami (pig, cow, horse, sheep, duck, dog, cat). Pojęcia utrwalane były za pomocą losowania i nazywania figurek zwierząt, a także nazywania kart do gry oraz pluszowych zabawek. Ponadto porównywaliśmy zwierzęta różnych wielkości, dzięki czemu dzieci znają słowa: big,  small. Śpiewaliśmy piosenkę „Old McDonald  had a farm”, a także korzystaliśmy z tableta multimedialnego.

dla Sówek:



Seasons
https://image.freepik.com/darmowe-wektory/cztery-pory-roku-z-drzewa-krajobrazu_62147501855.jpg


________________________________________________________________________________
Kozy 21-24.11.2016

Szanowni Państwo,

w ostatnim tygodniu dzieci poznały przyimki (on, under, behind, between, in, next to, in front of) Utrwalaliśmy nowo poznane wyrażenia oraz powtarzaliśmy zjawiska pogodowe, kształty oraz części garderoby. Próbowaliśmy określić gdzie dany przedmiot się znajduję oraz opisywaliśmy jego wygląd. Wykonywaliśmy ponadto ćwiczenia na rozumienie ze słuchu oraz zadania wymagające odpowiedzi na poznane tydzień wcześniej pytania (What’s your favourite food etc…). 

Zachęcam do korzystania z zamieszczonych poniżej linków.



http://www.brickfieldidiomas.com/wp-content/uploads/2015/05/prepositions-of-place.jpg





_______________________________________________________________________________
Kozy 02 - 17.11.2016

Szanowni Państwo,

w ostatnim czasie na j. angielskim zajmowaliśmy się kilkoma obszarami tematycznymi:
·         kształty (shapes)
·         pogoda (weather)
·         części garderoby (clothes)

Oto słowniczek zwrotów:
·         shapes – square (kwadrat), circle (koło), star(gwiazda), heart (serce), triangle (trójkąt);
·         weather – sunny (słonecznie), rainy (deszczowo), snowy (śnieżnie), cloudy (pochmurno);
·         clothes - t-shirt, jacket (kurtka), trousers (spodnie), hat (czapka), scarf (szalik), shoes (buty).

Dzieci określały jaką mamy pogodę oraz odgadywały jak należy się (stosownie) do niej ubrać. Śpiewaliśmy na zajęciach piosenki, graliśmy już tradycyjnie w „memory game” oraz dopasowywaliśmy odzież do konkretnej postaci (boy or girl). Ponadto każde z dzieci zaznajomione było w ramach ćwiczeń mówionych z następującymi pytaniami i odpowiedziami:

·         What's your name?
- My name is…
·         How old are you?
- I’m…
·         Where do you come from?
- I’m from…
·         What’s your favourite colour?
- My favourite colour is…
·         What’s your favourite food?
- My favourite food is…
·         What’s your favourite animal?
- My favourite animal is…

Grupa biedronek doskonaliła w ubiegłym czasie liczenie (liczyliśmy świeczki na torcie świnki Pepy, śpiewaliśmy piosenkę „Five little monkeys”, graliśmy w grę planszową, rozmawialiśmy o naszym wieku, próbowaliśmy dopasować liczby do ilości zwierząt oraz bawiliśmy się „magicznym długopisem”, wskazującym właściwą odpowiedź). Sówki natomiast wykonywały zadania związane  z kolorami oraz częściami ciała. Nowym elementem były emocje (happy, angry, sad). Pomocne w naszych ćwiczeniach były: różnokolorowe balony, chusta animacyjna, puzzle oraz drewniane układanki. 


Shapes

http://www.clipartpanda.com/clipart_images/teach-free-shape-clipart-5257940

________________________________________________________________________
Kozy 17-20.10.2016

Szanowni Państwo,

w ostatnim tygodniu mieliśmy na j. angielskim zajęcia powtórzeniowe – utrwalaliśmy wyrażenia związane z jedzeniem, częściami ciała oraz zwierzętami (zarówno gospodarskimi, jak i egzotycznymi). Dzieci obejrzały krótką bajkę, śpiewały kilka piosenek (BINGO, old McDonald had a farm oraz Walking in the jungle). Ponadto zrobiłam mały teatrzyk oraz zapoznałam dzieci z historią trzech świnek. Przy tej okazji pojawiło się kilka nowych zwrotów: little = small (małe), Big bad wolf (duży, zły wilk), house made of straw (dom zrobiony ze słomy), house made of wood (dom zrobiony z drewna) oraz house made of bricks (dom zrobiony z cegły). Dodatkowo czytaliśmy książkę „Sam’s Cafe” oraz graliśmy w bingo, memory game,a także historyjki obrazkowe). Dzieci dowiedziały się o istnieniu jeszcze dwóch kolorów gold - złotego, a także silver – srebrnego.
Maluszki w tym tygodniu utrwalały poznane wcześniej kolory oraz zostały zapoznane z podstawowymi częściami ciała (śpiewaliśmy piosenkę: „Head, shoulders, knees and toes) – losowaliśmy pluszowe części ciała i je nazywaliśmy, śpiewaliśmy piosenkę, wybieraliśmy kolorowe piłki, a także graliśmy w memory związane z kolorami. Ponadto chciałam Państwa gorąco przeprosić, z powodu swojej kolejnej nieobecności, w najbliższy poniedziałek i wtorek. Znowu jestem chora, co jest podejrzewam wynikiem pierwszej, niedoleczonej choroby i osłabienia. Dołożę wszelkich starań aby w środę być w pełni sił.

Z wyrazami szacunku
Anna Polok

https://www.youtube.com/watch?v=qR9Bvl1AEls

Three little pigs

http://www.clipartkid.com/for-the-three-little-pigs-so-i-made-three-piggies-BTyoBV-clipart/

_________________________________________________________________________________

Kozy 03-06.10.2016

Szanowni Państwo,

w ostatnim tygodniu rozmawialiśmy z dziećmi o zwierzętach; zarówno egzotycznych (elephant, rhino, tiger, lion, monkey, zebra, giraffe, cheetah, hippo) jak i gospodarskich (cow, bull, donkey, goat, horse, hen, dog, cat, sheep, pig). Wyrażenia były utrwalane za pomocą gier i zabaw: memory game, piosenki, zabawy ruchowe, krótki teatrzyk o trzech świnkach oraz czytanych bajek. Ponadto, podjęłam próbę wprowadzenia przedszkolakom ćwiczeń mówionych, które zawierały „odpowiadanie całym zdaniem”:
-Where is lion?
-The lion is on blue. (figurki zwierząt kładzione były na kolorowej macie)
Istotne było wprowadzenie przyimka „on”. Poniżej przesyłam link do piosenki, której się uczyliśmy:

 https://www.youtube.com/watch?v=GoSq-yZcJ-4

W najbliższym tygodniu będziemy powtarzać i utrwalać poznane dotychczas słowa. Organizowane wokół nich będą gry i zabawy. Maluszki uczyły się w tym tygodniu, jak należy się przedstawić w języku angielskim oraz poznały kolory (blue, red, green, yellow, pink, purple)

Z wyrazami szacunku

Anna Polok


Animals

http://www.clipartkid.com/images/673/12-farm-animals-cartoon-free-cliparts-that-you-can-download-to-you-iKCz6S-clipart.jpeg


_________________________________________________________________________________

Kozy 26-29.09.2016

Szanowni Państwo,

w ubiegłym tygodniu powtarzaliśmy na j. angielskim słowa i wyrażenia związane z jedzeniem: cake, apple, grapes, tomatoes, potatoes, broccoli, pumpkin, fish, orange, banana, onion, lemon, ice cream, soup, carrot. Dzieci losowały pluszowe warzywa i próbowały je nazwać. Ponadto zrobiliśmy eksperyment związany z mieszaniem kolorów i określaliśmy barwę konkretnego warzywa lub owocu – np. banana is yellowapple is red. Istotne było wypowiedzenie całego zdania oraz zwrócenie uwagi na is/are. Ponadto uczyliśmy się nowej piosenki o dyniach oraz piosenki o upodobaniach (ta ostatnia wprowadzała elementy czasu present simple oraz próbę automatyzacji odpowiedzi  - „do you like…” - Yes I do, no I don’t). „Dyniusiowa piosenka” zapoznawała dzieci z emocjami, wyrażeniami dotyczącymi uczuć (tak istotnmi przy określaniu własnego samopoczucia): smiling, happy, pouting, grumpy, yawning, sleepy, crying, sad, laughing. Grupa dzieci 4 i 5 letnich miała ten sam obszar tematyczny jednak w znacznie skromniejszym zakresie. Młodsze grupy miały zajęcia związane z jedzeniem i utrwalaniem nowych słów.

Z wyrazami szacunku
Anna Polok

https://youtu.be/Ez0qR3m1G4g

Food

http://clipartix.com/wp-content/uploads/2016/03/Image-vegetables-food-clip-art.png


_________________________________________________________________________________

Kozy 19-22.09.2016


Szanowni Państwo,

w ubiegłym tygodniu na zajęciach j. angielskiego mieliśmy powtórzenie związane z częściami ciała (head, shoulders, knees and toes). Graliśmy w memory game, twistera, układaliśmy flashcards w należytnej kolejności, czytaliśmy książkę i opowiadaliśmy historyjki w j. angielskim. Ponadto zbudowaliśmy potwora i próbowaliśmy dociekać co mu się przytrafiło (nie kryję, że stwór zachorował, przez co ćwiczyliśmy zwrot: What’s the matter?). Wiedza dzieci poszerzona została o nowe wyrażenia: ill (chory), red spots(czerwone kropki, wysypka), hand (dłoń), arm (ręka), elbow (łokieć), leg (noga) finger (palec). Będziemy je utrwalać i ćwiczyć w różnych grach i zabawach. Dodatkowo używaliśmy zwrotów: hans up (ręce, dłonie do góry) hands down(ręce, dłonie do dołu) legs up (nogi do góry) legs down (nogi do dołu). Zupełnie pobocznie pojawiło się również słowo cherries, czyli wiśnie. W załączniku przesyłam dodatkowe materiały.
Grupy młodsze również miały tematykę związaną z częściami ciała, jednak nie tak zaawansowaną jak 6 latki. U 4 i 5 latków pojawiły się  kolory, zwroty określające wielkość i długość (big - small, long - short). W tygodniu nadchodzącym skoncentrujemy się na słownictwie i grach związanych z jedzeniem.

W razie pytań jestem do Państwa dyspozycji

Z wyrazami szacunku
Anna Polok


https://youtu.be/jd3bWUAa9qM
https://youtu.be/eBVqcTEC3zQ
https://youtu.be/qYL5e1B7aKU
https://youtu.be/666UZRBO5q8
https://youtu.be/QkHQ0CYwjaI
https://youtu.be/7y_TUJy2TY8

Body

http://www.clipartkid.com/images/683/of-human-anatomy-body-parts-clipartclip-artillustrationgraphic-qmJ91C-clipart.jpg